Femke Gyselinck (Belgie, 1983) is danseres en choreografe. Na het afronden van haar studies aan P.A.R.T.S in 2006 werkte ze als freelance danseres met onder meer Eleanor Bauer, Andros Zins-Browne, Esther Venrooy. Ze werkte 9 jaar als artistiek assistent van Anne Teresa De Keersmaeker/Rosas.

In haar eigen werk zoekt ze naar een danstaal die nauw verweven is met muziek die een boude performativiteit combineert met een fijne vorm van expressiviteit. In 2018 maakte ze het duet Flamer samen met haar broer Lander, een drummer (STUFF., LABtrio). In samenwerking met Romina Lischka & het Hathor Consort creëerde ze 2 dansvoorstellingen: Lachrimae or Seven Teares op muziek van John Dowland & Annelies Van Parys en vervolgens L’Echo Du Danube op muziek van Johannes Schenck.Voor de voorstelling Play (2019) van muzikante Liesa Van der Aa verzorgde ze de choreografie. Ook in 2019, samen met dansers Bryana Fritz & Jasmin Gins Posada creëerde ze de mini-opera Pigmalion, met muziek van Rameau en live uitgevoerd door Apotheosis o.l.v Korneel Bernolet. In 2020 maakte ze de choreografie voor de opera Faust Szenen op muziek van Schumann en in regie van Julian Rosefeldt, een productie van Opera Vlaanderen & Montpellier Opera.

Momenteel tourt Femke met haar meest recente werk Moving Ballads, een muzikale dansvoorstelling, en werkt ze aan haar nieuwe creatie Letters 2 Dance. Ze is verbonden als docente bij de bachelor Performing Arts aan KASK & Conservatorium in Gent en maakt deel uit van de faculty van P.A.R.T.S.