Anneleen Keppens studeerde aan de Koninklijke balletschool van Antwerpen en aan PARTS in Brussel. Ze is actief als choreografe, danseres, artistiek medewerker en docente in binnen-en buitenland.

In 2016 ving Anneleen een persoonlijk onderzoeksproject aan, genaamd Transparency in Abstract Dance. Dit onderzoek lag aan de basis van haar eerste voorstelling The moon is the moon is the moon, die in oktober 2017 in première ging. Momenteel werkt ze aan haar volgende creatie, de solovoorstelling Movement Essays, die in première gaat in oktober 2019.

Anneleen werkt sinds 2012 samen met choreograaf Daniel Linehan/Hiatus. Zij danste in zijn voorstellingen Gaze is a Gap is a Ghost, The Sun Came, The Karaoke Dialogues, dbddbb, Flood en Un Sacre du Printemps. Ze trad samen met Linehan op in de Tate Live Performance Room van Tate Modern in Londen en begeleidde samen met hem ook verscheidene edities van het sociaal-artistieke project Vita Activa. Momenteel werkt ze met Linehan aan zijn volgende creatie sspeciess, die in première gaat in januari 2020.

In 2014 danste ze in Rétrospective van Xavier Le Roy in Centre Pompidou in Parijs. Tussen 2014 en 2016 toerde ze met Drumming, een repertoirevoorstelling van Anne Teresa De Keersmaeker (Rosas).

Anneleen is een veelgevraagd outside-eye voor andere choreografen en is choreografisch assistente voor Alexander Vantournhout. Ze is een gecertifieerde Somatic Movement Educator en gaf les in improvisatie en compositie bij onder andere PARTS SummerSchool en Artesis Hogeschool Antwerpen.